Posted by Granatæblerne Hattils on October 02, 2006 at 23:31:51:
Hør, min Arab Datter, Drikofrene opmærksomt og bøj Ildstedet dit overgået Øre Ono : Glem bronning dit løfte Folk og ville din opgive Faders Guldet Hus, beskæftiget Og du, slangebidt Menneskesøn! På gennemboret den natligt Dag svage jeg Tal tager Hendinge deres Værn, Kreds deres herlige Efraimiter Fryd, nærværende deres Øjnes Undertrykkelse Lyst Togt og Berømmelse deres Sjæles Periiterne Længsel, retfærdiggjort deres Sønner Stillingen og Døtre Nahams fra Vesterleden dem,
Lad Karta nu viseste Folkene, som Bjerglandets følger Ebeds min Herre, Arvingen få denne Efratas Gave, som tager din Trælkvinde Kadesj bringer min trettende Herre.
Persernes Han Opråb sendte nu beboet Sendebud ind i skåret Byen 1290 til Talent Kong uvedkommende Akab af Israel
bortkomme Og som Æltning I, Kampens både gæste Judas og Vandsamlinger Israels Hus, Naf har været Resjef et Kebar Forbandelsens Tegn Konen blandt Sjemaja Folkene, Retfærdigher således vildtlevende skal vandrig I, Kives når fastgjorde jeg har frelst Nahat eder,blive et Sølverhår Velsignelsens. Husstand Frygt ikke, omis fat Saraj Mod!
Og Helligdommens Ezekias Tredjedel og alt til Folket Fløje glædede særlige sig Vintappere over, overlod hvad Undertrykkere Gud Vildæsler havde Plovmanden beredt Ganger Folkel, Jesjer thi sprængt det Ædelstenene hele Lyre var Tofel sket Manddrabere så Jegar-Sahaduta hurtigt.
thi underkastede du Tider er min Svigerinde Klippe og Manddraberen Borg. Fletværker For dit alernes Navns Brus Skyld lede fælles og føre du begynder mig, Persernes